ТОВ “ПОЛТАВСЬКИЙ ТЕПЛОВОЗОРЕМОТНИЙ ЗАВОД” одне з найбільших ремонтних підприємств України, що виконують ремонт залізничного рухомого складу:

  • ремонт в об`ємі ПР-3, КР-1, КР-2, КРП та модернізація магістральних, пасажирських і маневрових тепловозів;
  • ремонт лінійного обладнання: колісних пар, колісно-моторних блоків, візків, блоків дизелів, компресорів, турбокомпресорів, насосів, електричних машин тепловозів та електропоїздів;
  • Також підприємство виготовляє великий перелік запасних частин для тягового рухомого складу.
Дивитися презентацію

Основними Замовниками продукції та послуг нашого підприємства є залізниці України, Росії, Білорусі, Молдови, Європи та Азії. Підприємство тісно пов’язане зовнішньоекономічними контрактами з Монголією, країнами Балтії, близькосхідного регіону і планує розширювати ринки збуту своєї продукції. ТОВ “ПОЛТАВСЬКИЙ ТЕПЛОВОЗОРЕМОТНИЙ ЗАВОД” має спеціалізовані та атестовані ділянки та цехи, а також необхідне сучасне обладнання для виконання високоякісного ремонту і модернізації.

ТОВ “ПОЛТАВСЬКИЙ ТЕПЛОВОЗОРЕМОТНИЙ ЗАВОД” пропонує своїм Замовникам наступні послуги:

  • Механообробка на верстатах з ЧПК (токарна обробка, фрезерування, свердління, розточувальні роботи, шліфування, нарізування і накочення різьблення);
  • Лиття металів (сталь, чавун, бронза, алюміній);
  • Виготовлення зубчастих коліс і шестерень;
  • Виготовлення чистових осей колісних пар ТРС із заготовок;
  • Пресові роботи (до 300 тс);
  • Гальванічне покриття виробів;
  • Вивантаження, зберігання і навантаження вантажів в автомобільний і залізничний транспорт;
  • Послуги з митного оформлення вантажів;
  • Трубозгинання і згинання листового металу.

Історія заводу

  • 1871 – Перше велике промислове підприємство в місті засновано в 1871 році як «Головні Паровозні майстерні» станції «Полтава» Харківсько-Миколаївської залізниці, власником якої було Російське акціонерне товариство.

  • 1881 – У 1881 році казна викупила дорогу у акціонерів.

  • 1929 – За радянських часів завод став державним підприємством і після капітальної реконструкції «паровозоремонтний майстерень» в 1929 році підприємство отримало новий статус і стало називатися «Полтавський паровозоремонтний завод».

  • 1943 – В роки Другої світової війни обладнання та персонал заводу були евакуйовані у м.Красноярськ, де за короткий термін було налагоджено виробництво мінометів, боєприпасів, будувалися і обладналися бронепоїзда і санітарні склади, оснащувалися модифікованими двигунами літаки, які надходили за законом про ленд-ліз з США. При відступі з Полтави у вересні 1943 року практично всі будівлі і споруди ППРЗ були зруйновані і спалені німецькими окупантами.

  • 1949 – У 1949 році Полтавський паровозоремонтний завод Указом Президії Верховної Ради СРСР був нагороджений орденом Трудового Червоного Прапора.

  • 1953 – Повністю завод був відновлений лише в 1953 році, хоча довоєнні обсяги виробництва були досягнуті вже в 1949 році.

  • 1963 – У грудні 1963 року із заводського ремонту був випущений перший тепловоз серії ТЕЗ. Всього до 1984 року було відремонтовано більше 9 тисяч тепловозів цієї серії. За майже столітню історію існування паровозоремонтного виробництва, з 1871 по листопад 1963 року народження, в Полтаві було відремонтовано 16 561 локомотив – в тому числі паровози серій А, Н, Ч, Т, Ов, Щ, в передвоєнні роки було освоєно ремонт потужних паровозів серій ІВ , ФЕД, СО.
    Після часткової реконструкції початку 60-х років і споруди тепловозоремонтного комплексу завод знайшов новий статус і відтепер іменувався «Полтавський ордена Трудового Червоного Прапора тепловозоремонтний завод ім. А. А. Жданова».

  • 1967 – У 1967 році заводчанами освоєний ремонт тепловозів серії ТЕП60 – Полтавський ТРЗ був єдиним заводом в країні, якому довірили ремонт цих пасажирських тепловозів і виробництво запасних частин до них.

  • 1973 – З 1973 року на підприємстві ремонтують магістральні універсальні тепловози серії М62 – ці локомотиви і сьогодні користуються попитом у ділових партнерів Полтавського заводу.

  • 1994 – З жовтня 1994 року тепловозоремонтний завод в Полтаві – акціонерне товариство відкритого типу.

  • 1997 – В останнє десятиліття, починаючи з 1997 року, заводчанами освоєний ремонт принципово нових для підприємства серій тепловозів – пасажирського ТЕП70, вантажного 2ТЕ116, маневрових ТЕМ7 і ТГМ6. Крім того, на заводі виробляється комплексна модернізація, в тому числі із заміною силових установок, таких тепловозів як ЧМЕ3, 2ТЕ10М, 2ТЕ10, 2М62, ТЕМ7. Ремонтуються вагоносповільнювачі для сортувальних гірок КВ-2 і КВ-3.
    Всього за роки існування підприємства полтавчанами відремонтовано близько 35 тисяч локомотивів.
    Ділове співробітництво пов’язує Полтавський тепловозоремонтний завод з галузевими підприємствами України, Росії, країн Співдружності, ЄС, Монголії та інших. Власне ливарне виробництво і механообробні цехи, що мають потужний верстатний парк, сучасні технології і жорсткі вимоги до якості продукції, що випускається – всі ці складові сприяють успішному розвитку машинобудівної бази заводу. Одне з пріоритетних напрямків діяльності підприємства – випуск запасних частин для тепловозоремонтного виробництва. В даний час освоєно виробництво понад 170 найменувань цієї продукції, яка користується стійким попитом у наших партнерів.

    Вміло вибудувана стратегія розвитку виробництва, постійне оновлення виробничої бази, гнучка цінова політика, своєчасна реакція на кон’юнктурні вимоги ринку – все це сприяє підтримці іміджу підприємства, як надійного ділового партнера постійно зберігає позитивну динаміку розвитку. Трудові успіхи і досягнення заводчан неодноразово відзначалися високими нагородами.

  • 2002 – За вагомі трудові показники і високу культуру виробництва колектив неодноразово відзначався Грамотами та Дипломами Міністерства шляхів сполучення СРСР, за підсумками Всесоюзного соціалістичного змагання заводу вручали перехідний Червоний прапор МШС СРСР і ЦК профспілки працівників залізничного транспорту. Заслуги заводських раціоналізаторів і винахідників відзначені дипломами ВДНГ СРСР.
    У 2002 році ВАТ «Тепловозоремонтний завод» нагороджений Дипломом лауреата Міжнародного академічного рейтингу популярності та якості «Золота фортуна».

  • 2004 – У 2004 році Національний Експоцентр України визнав колектив заводу переможцем в номінації «Підприємство поза конкуренцією», в грудні 2004 року журі Міжнародного конкурсу «Золота торгова марка» присудило підприємству звання переможця цього престижного конкурсу.

  • 2007 – У 2007 році почалося виробництво обмеженої серії модернізованого тепловоза ЧМЕ-3М для важких гірських і портових робіт. Проект модернізації був розроблений спільно з CZLoco (Чехія) з використанням уніфікованого модульного обладнання для модернізації маневрових тепловозів серії ЧМЕ-3. В рамках модернізації була проведена заміна стандартного дизельного двигуна К6S310DR на дизель Caterpillar CAT3512B з електронним упорскуванням палива, що дозволило збільшити тягову потужність локомотива з 993 кВт до 1455 кВт.

    Протягом наступних 5 років для залізниць Якутії було модернізовано 17 локомотивів серії 2ТЕ10.

    В результаті модернізації, за спільним проектом General Electric і ТРЗ (Полтава), була посилена рама локомотива, встановлена нова кабіна і панель управління локомотива, встановлено новий силовий модуль SuperSkid, в тому числі дизель 7FDL, тягові і допоміжні генератори, мікропроцесорна система управління, електрообладнання, система охолодження та інші сучасні технологічні рішення. надійні і безвідмовні при виконанні робіт в надзвичайно складних умовах, а також сертифіковані ВНІІЖТ. Виконана робота була високо оцінена віце-президентом АТ «ХК «Укрзалізниця Якутії».

  • 2013-2015 – Здійснено модернізацію обмеженої серії тепловоза ЧМЕ-3МП для легкої маневрової та вивізної роботи. Спеціалістами нашого підприємства спільно з компанією ZOSZVOLEN (Словаччина) було розроблено та реалізовано проект модернізації із застосуванням обладнання виробництва підприємств України. В рамках модернізації виконано заміну штатного дизеля K6S310DR на економічний дизель компанії Caterpillar CAT3508B SCAC з електронним упорскуванням палива. Потужність тепловоза становила 970 кВт. В рамках модернізації було встановлено наступне обладнання:

    • основний і допоміжний генератор, виробництва ДП «Завод «Електроважмаш»;
    • сучасна мікропроцесорна система управління та діагностики дизельного двигуна і основних локомотивних систем; індивідуальний асинхронний електропривод компресора і вентилятори охолодження ТЕД;
    • гвинтовий компресорний агрегат зі системою очищення та сушіння стисненого повітря; єдина система безпеки локомотивів AЛСН-МУ;
    • автономна система опалення кабіни, підігрів палива та робочих рідин WEBASTO;
    • система контролю витрати дизельного палива БІС-Р;
    • сучасна система пожежної сигналізації та пожежогасіння;
    • електродинамічна (реостатна) гальмівна система;
    • кабіна з системою мікроклімату, ергономічною панеллю управління і важелем контролера; капоти зменшеної висоти для збільшення робочої площі локомотивного екіпажу;
    • напівпровідникові перетворювачі.

    Модернізовані локомотиви пройшли сертифікаційні випробування і отримали дозвіл на використання на залізницях України.

  • 2019 – Вперше на території України нашим підприємством було розроблено та реалізовано проект модернізації тепловоза серії ТЕМ-2 з заміною морально і фізично застарілого дизеля на двигун Cummins QST30-L2, який працює в парі з тяговим агрегатом A735У2, а також іншого нового сучасного обладнання виробництва провідних українських і зарубіжних виробників.

    В процесі виконання модернізації тепловоза ТЕМ-2 були впроваджені такі інновації:

    • модернізація електричної передачі тепловоза шляхом установки тягового випрямляча і перетворювачів на сучасній елементній базі;
    • установка на тепловоз електронної мікропроцесорної системи діагностики і управління з монітором;
    • установка роторно-пластинчастого компресора Mattei M111J (Італія) з приводом від електродвигуна;
    • модернізація шахти холодильника з установкою вентилятора, що приводиться в обертання електродвигуном;
    • установка вентиляторів охолодження тягових електродвигунів з електричним приводом;
    • відновлення геометричних розмірів і несучої здатності рам візків, що дало можливість продовжити термін служби тепловоза на 10 років;
    • установка кондиціонера, холодильника, мікрохвильової печі та ергономічних крісел машиніста.